Na een paar kopjes koffie te hebben gezet gaf de machine aan dat reinigingsprocedure nodig was. Dit leek me vrij snel, maar heb het dan maar gedaan. Echter, na een 5-tal kopjes, zelfde probleem en na nog zo'n paar keer dezelfde procedure bleef de machine op een bepaald moment maar diezelfde waarschuwing aangeven en konden we geen koffie meer zetten (na ongeveer 1 week gebruik dus). Dan maar de Nespresso klantendienst gebeld en het probleem uitgelegd (was een lang, maar gratis, telefoontje en vriendelijk iemand aan de andere kant). Uiteindelijk werd besloten dat Nespresso de machine ging ophalen bij ons thuis voor nazicht, waarbij we wel konden gebruik maken van een vervangmachine. Afhalen en levering hiervan verliepen zeer vlot. Na 14 dgen dan bericht gekregen dat er inderdaad een probleem was met onze machine en dat we gratis een nieuw toestel konden krijgen wat ondertussen ook thuis geleverd werd. Zijn nu weekje verder en alles loopt vlot. Eind goed al goed (hoop ik).
Het vervangtoestel dat we konden gebruiken was wel een VertuoPlus en ik vind het al spijtig dat we eigenlijk oorspronkelijk niet voor deze (iets duurdere) versie gegaan zijn (iets makkelijker om te gebruiken door automatisch sluiten/openen bijv.).