Blijf fit in uw kot

Heb je door heel dit gebeuren de moed wat verloren om te gaan sporten? Komaan, laat je hoofd niet hangen! Probeer er juist het beste van te maken: leg de focus op jezelf en probeer doelen te stellen. Hieronder vind je enkele tips om je weer een boost te geven.

Tip #1: Beweeg om de 30 minuten

Werk je van thuis uit of blijf je de hele dag lekker luilakken in je zetel (jaja, Big Brother is watching you! ;-)) Denk eraan om elk half uur eens te bewegen. Da’s beter voor je rug maar ook voor je geest. Probeer ook 10.000 stappen te behalen op je dag door gewoon in huis te wandelen of door de trap op en af te lopen. Een specifiek doel voor ogen hebben, zal je helpen om gemotiveerd te blijven. En om je vooruitgang te volgen, is een smartwatch of een activity tracker echt ideaal!

Tip #2: Volg lessen online

Elke dag gaan fitness zit er in deze tijden helaas niet meer in… maar dat is geen excuus om er niet mee door te gaan! Op een heleboel websites, YouTube-kanalen en Instagram-accounts vind je veel tips en oefeningen om thuis te sporten. Enkele voorbeelden: de #sportinuwkot-sessies van Decathlon of de #quarantraining van …ťn. Wij bekijken deze sportsessies op ons tv-scherm maar op je pc is natuurlijk ook een optie.

Tip #3: Chill & relax

Ook al moedigen we je aan om actief te blijven, wees toch niet te hard voor jezelf. Gun je wat rust en relaxatiemomentjes – ook belangrijk om in een goede stemming te geraken. Doe na het sporten wat aan yoga of ga mediteren. Op YouTube kijken we graag naar de filmpjes van ‘Yoga with Adriene’ (wel in het Engels). En qua meditatie- en mindfullness apps kan je Simple Being of Headspace (iets duurder) downloaden. Ga even echt helemaal offline en zet je hoofdtelefoon op. Ons motto: ‘Laat de stress los en ontspan’!

Tip #4: Let ook op je voeding

Om resultaten van al je inspanningen te zien en om je helemaal fit te voelen, kies je best voor groenten, fruit en volkoren koolhydraten. Ook hiermee kan je heerlijke maaltijden bereiden! Maak soepjes, smoothies of verander je bakwijze (grill, stoom …). En als tussendoortje kan je kiezen voor fruit en ongezouten noten. Ook al kan een koekje af en toe wel geen kwaad. Nu hoef je alleen nog maar het resultaat te bewonderen op de weegschaal, liefst een geconnecteerde.

Tip #5: Een goede nachtrust!

Actief blijven, is belangrijk voor je gezondheid en je geest. Maar vergeet ook niet dat tijdens het slapen onze cellen regenereren. Daarom hebben we het vaak over een ‘herstellende nachtrust’ ;-) Val je moeilijk in slaap? Misschien kan een slaapcoach wel iets voor jou zijn. Hij speelt een witte ruis af om sneller in slaap te vallen en aangenaam wakker te worden. Of stoor je je eerder aan je snurkende partner? Dan hebben voor jou de ideale oplossing: een anti-snurkapparaatje.

4,1
  • Type: Activity tracker
  • Display: Oled
  • Max. batterij-autonomie: Tot 7 dagen

4,2
€ 94,95
  • Type: Smartwatch
  • Display: -
  • Max. batterij-autonomie: Tot 7 dagen

3,9
  • Max. batterij-autonomie: Tot 6 dagen (1 dag met GPS en hartslagmeter)
  • Besturingssysteem: Eigen OS
  • Stof-/waterbestendig: Ja, IP68

4,1
  • Type: Activity tracker
  • Display: Oled
  • Max. batterij-autonomie: Tot 7 dagen

4,1
  • Type: Slowjuicer
  • Inhoud: 0 l
  • Rechtstreeks in glas: Ja

4,6
€ 379,00
  • Type: Slowjuicer
  • Rechtstreeks in glas: Ja
  • Vermogen: 200 W

 
€ 130,24
  • Type: Antisnurkapparaat
  • Wekgeluiden: Alarm
  • Aantal alarmtijden: Enkel

 
  • Productvoordelen: Verlicht vermoeide en pijnlijke benen
  • Verschillende golfvormen: 15
  • Regelbare intensiteit: 99

4,6
€ 189,00
€ 219,00
  • Type: Smartwatch
  • Display: 1.4 inch, 360 x 360 pixels, Oled
  • Max. batterij-autonomie: Tot 4 dagen

4,9
  • Type: Smartwatch
  • Display: -
  • Max. batterij-autonomie: Tot 4 dagen

5,0
  • Type: Activity tracker
  • Display: -
  • Max. batterij-autonomie: Tot 14 dagen
Kan ik je helpen ?
Chat
E-mail ons
Neem contact met ons op

Nog karakters