Onze specialisten blijven beschikbaar om je op afstand info en advies te geven. Bel ons op 02/334.00.00.
Populaire zoekresultaten
De klant dient steeds de algemene voorwaarden van de Vanden Borre Marketplace te lezen voor hij een bestelling plaatst. Het plaatsen van een bestelling op de Vanden Borre Marketplace geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de onderstaande algemene voorwaarden.
De Vanden Borre Marketplace is een initiatief van:
Fnac Vanden Borre nv, hierna ‘Vanden Borre’ genoemd
Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw (België)
BTW BE 0412.723.419 - RPR Brussel
Tel.: 02 334 00 00
E-mail: marketplace@vandenborre.be
De producten besteld op de Vanden Borre Marketplace kunnen enkel verzonden worden naar klanten met een leveringsadres in België.
Vanden Borre Marketplace: een online marktplaats op vandenborre.be, waarop geselecteerde Belgische en buitenlandse partner verkopers producten te koop aanbieden.
Partner verkoper: door Vanden Borre geselecteerde Belgische of buitenlandse verkoper die producten te koop aanbiedt op de Vanden Borre Marketplace. De volledige identificatie van de partner verkoper is weergegeven op de verkopersfiche.
Verkopersfiche: fiche per partner verkoper met de volledige identificatiegegevens van de partner verkoper en specifieke bepalingen inzake levering, retour en garantie. Deze verkopersfiche maakt integraal deel uit van de algemene voorwaarden van de Vanden Borre Marketplace.
Platform: tool die klanten van de Vanden Borre Marketplace terugvinden in hun My Vanden Borre-account en waarmee zij met de partner verkoper kunnen communiceren en berichten kunnen ontvangen in het kader van hun transacties. Het gebruik van het platform laat Vanden Borre toe de communicatie op te volgen.
Consument: iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.
Alleen de huidige verkoopsvoorwaarden, aangevuld met de voorwaarden van de partner verkopers vermeld op de verkopersfiche, zijn van toepassing op de verkopen door partner verkopers op de Vanden Borre Marketplace. De klant dient de algemene voorwaarden van de Vanden Borre Marketplace en de verkopersfiche te lezen alvorens een bestelling te plaatsen. Het plaatsen van een bestelling op de Vanden Borre Marketplace geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van deze voorwaarden. De klant ontvangt een bevestiging van de voorwaarden per e-mail na het plaatsen van een bestelling.
Voor verkopen door Vanden Borre zelf op www.vandenborre.be, gelden de voorwaarden voor verkoop op afstand door Vanden Borre. De Akte van Vertrouwen en de service en voorwaarden die Vanden Borre aanbiedt voor zijn eigen producten, zijn niet van toepassing op de verkopen door de partner verkopers.
De overeenkomst kan gesloten worden in het Nederlands of het Frans, naar keuze van de klant. Ook de verdere gegevensuitwisseling zal zoveel mogelijk in één van deze beide talen gebeuren.
Waar vermeld, zullen de bepalingen enkel van toepassing zijn op de verkopen aan een consument.
De aangeboden producten worden weergegeven met een foto, een beschrijving van de essentiële kenmerken, de prijs en de verzendkosten. De klant selecteert het product dat of de producten die hij wenst te bestellen.
Het is mogelijk om gelijktijdig producten van verschillende partner verkopers en ook van Vanden Borre te bestellen, waarbij voor elk besteld product de overeenstemmende verkoopsvoorwaarden en leveringskosten van toepassing zijn.
Na de bestelling van één of meerdere producten wordt de verkoop opgeschort in afwachting van de aanvaarding van de bestelling door de partner verkoper of verkopers na voorraadcontrole. Ten laatste binnen de vier dagen ontvangt de klant een e-mail waarin de bestelling geheel of gedeeltelijk wordt aanvaard of geweigerd.
Bij aanvaarding van de bestelling komt de verkoop rechtstreeks tot stand tussen de klant en de partner verkoper. Vanden Borre is geen partij bij deze overeenkomst. Bij weigering van de bestelling wordt de betaling geannuleerd of het betaalde bedrag teruggestort.
Voor de veiligheid en zekerheid van de klant kan Vanden Borre of de partner verkoper bijkomende informatie vragen en bij gebrek hieraan de uitvoering van de bestelling weigeren. Ook bestellingen waaruit blijkt dat de koper de intentie heeft om de producten zelf weder te verkopen of bestellingen door minderjarigen kan de partner verkoper weigeren uit te voeren. Hetzelfde geldt wanneer bij de beschrijving van het product of de prijsaanduiding op de Vanden Borre Marketplace, ondanks de grote zorg besteed aan de juistheid van de gegevens, een kennelijke vergissing werd begaan.
In geval van overmacht kunnen Vanden Borre en de partner verkopers hun verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst definitief ontbinden.
De prijzen op de Vanden Borre Marketplace zijn btw, taksen en eventueel toepasselijke bijdragen inbegrepen, maar exclusief verzendingskosten.
De verzendingskosten voor een standaardverzending worden bij elk product op de Vanden Borre Marketplace vermeld. In de check-out kan de klant in sommige gevallen een andere verzendwijze selecteren mits bijkomende kosten, die duidelijk worden aangegeven.
Behoudens vergissing, gelden de prijzen zolang zij op de website zijn opgenomen. De aangeduide prijzen kunnen steeds wijzigen. Als een bestelling wordt geplaatst, geldt voor deze transactie de prijs die van toepassing was op het moment van bestelling.
De klant dient zijn aankoop op het moment van de bestelling volledig te betalen op vandenborre.be. Volgende betaalmiddelen worden aanvaard:
Als de bestelling door Vanden Borre of door de partner verkoper wordt geweigerd, worden de eventueel reeds ontvangen sommen met betrekking tot deze producten onmiddellijk terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als hetgeen de klant voor de bestelling heeft gebruikt. Bedragen betaald met een gewone bankkaart, worden teruggestort op het rekeningnummer dat de klant verzocht wordt mee te delen. Een terugbetaling via de Vanden Borre-winkels is niet mogelijk.
De op de Vanden Borre Marketplace gekochte producten worden door de partner verkoper verzonden naar het door de klant aangegeven adres in België binnen de termijn die voor de afronding van de bestelling wordt meegedeeld in de check-out. Deze termijn begint te lopen vanaf de aanvaarding van de bestelling door de partner verkoper.
De verzendingskosten voor een standaardverzending worden bij elk product op de Vanden Borre Marketplace vermeld. In de check-out kan de klant in sommige gevallen een andere verzendwijze selecteren mits bijkomende kosten, die duidelijk worden aangegeven.
Zodra de bestelling verzonden wordt, ontvangt de klant een bericht van verzending per e-mail. In sommige gevallen bevat deze e-mail een code waarmee de verzending kan worden opgevolgd. Samen bestelde producten kunnen via verschillende verzendingen opgestuurd worden.
De klant dient de ontvangst van elk van de op de Vanden Borre Marketplace bestelde goederen te bevestigen via het platform. Pas dan wordt de partner verkoper vergoed. Zonder bevestiging wordt de ontvangst van de bestelling vermoed en de partner verkoper vergoed na 21 dagen vanaf de bevestiging van de aanvaarding van de bestelling door de partner verkoper.
Na ontvangst van de producten wordt de klant uitgenodigd de partner verkoper(s) te evalueren. Dit is belangrijk voor de goede werking en permanente verbetering van de Vanden Borre Marketplace.
Voor de opvolging van de verkopen op de Vanden Borre Marketplace, stelt Vanden Borre een platform ter beschikking. Klanten hebben toegang tot dit platform via hun My Vanden Borre-account. Voor klanten die nog geen account hebben, wordt er automatisch één aangemaakt. Om het account te activeren, moet de klant een wachtwoord instellen. Hij ontvangt hierover een e-mail.
De e-mails die de klant ontvangt in het kader van zijn bestelling bevatten systematisch een link naar zijn My Vanden Borre-account. Via het platform kunnen de klanten onder andere:
Alle vragen over een bestelling op de Vanden Borre Marketplace moeten uitsluitend gericht worden aan de partner verkoper bij wie het product werd besteld, bij voorkeur via het platform. Klanten kunnen over hun bestellingen op de Vanden Borre Marketplace geen contact opnemen met de winkels van Vanden Borre.
Voor vragen over de Vanden Borre Marketplace zelf kan de klant een e-mail sturen naar marketplace@vandenborre.be.
Voor consumenten geldt de wettelijke waarborg van 2 jaar. Deze waarborg dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de producten.
Om een beroep te doen op de wettelijke garantie, moet de klant de richtlijnen van de partner verkoper volgen.
Deze bepaling geldt uitsluitend voor de verkoop op afstand aan consumenten.
De overeenkomst kan zonder opgave van redenen herroepen worden binnen een termijn en onder de voorwaarden die vermeld zijn in de verkopersfiche. De klant kan zijn beslissing om zijn herroepingsrecht uit te oefenen aan de partner verkoper melden op het platform. Het volstaat om de vermelding ‘Ik wil mijn bestelling retourneren’ en het juiste product aan te klikken.
Bij de aankoop van verzegelde audio- of video-opnamen en verzegelde computerprogramma’s (software, games,…) vervalt echter het herroepingsrecht als de verzegeling na levering is verbroken.
Voor de terugzending dient de klant de instructies van de partner verkoper te volgen. De kosten hiervan zijn, behoudens andere vermelding, ten laste van de klant. De klant dient er rekening mee te houden dat de partner verkoper in het buitenland gevestigd kan zijn, waardoor de kosten van terugzending hoger kunnen zijn dan een nationale zending.
Producten gekocht bij een partner verkoper kunnen niet teruggestuurd worden naar Vanden Borre en kunnen ook niet binnengebracht worden bij een Vanden Borre-winkel.
De goederen dienen zo veel mogelijk teruggestuurd te worden in de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in originele staat.
De klant is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Hij dient de goederen dan ook met gepaste zorg te hanteren en te inspecteren.
Binnen de 14 dagen na de melding van de beslissing tot herroeping, worden de prijs en de leveringskosten terugbetaald, rekening houdend met de eventuele waardevermindering. De kosten van terugzending worden niet vergoed. Vanden Borre kan wachten met de terugbetaling tot de partner verkoper de goederen heeft teruggekregen, of de klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden.
Voor de terugbetaling gebruikt Vanden Borre hetzelfde betaalmiddel als hetgeen de klant bij de bestelling heeft gebruikt. Bedragen betaald met een gewone bankkaart worden gestort op het rekeningnummer dat de klant verzocht wordt mee te delen.
De partijen aanvaarden de elektronische bewijsvoering (e-mail – back-up).
De klant zal zijn eventuele klachten steeds melden aan de partner verkoper, bij voorkeur via het platform dat toegankelijk is via zijn My Vanden Borre-account. De klant en de partner verkoper doen hun uiterste best om tot een minnelijke regeling te komen.
Elke klacht meegedeeld aan Vanden Borre via marketplace@vandenborre.be wordt aan de partner verkoper overgemaakt, die de gehele en uitsluitende verantwoordelijkheid draagt voor de uitvoering van de koopovereenkomst. Vanden Borre kan enkel trachten te bemiddelen tussen de klant en de partner verkoper.
Elk geschil is onderworpen aan Belgisch recht. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
De klant kan ook terecht op het ODR-Platform van de Europese Commissie : http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Deze voorwaarden gelden vanaf 28/04/2016.