- Aankoop toestel einde mei 2020; na enkele weken reeds problemen met touchscreen. Daar is toen midden juni 2020 twee (of drie?) keer een monteur voor langsgekomen; bleek uiteindelijk (na een tijd op wisselstukken gewacht te hebben) een slecht contact.
-Tweede panne begin april 2021: bleek toen dat - ondanks de grote beladingscapaciteit- de aandrijfriem stuk was. Werd toen vervangen na opnieuw wachten op vervangstuk.
- vlak nadien de monteur nog moeten laten terugkomen o.w.v. een melding die niet in de handleiding stond.
- Derde panne op 15 september 2021. Opnieuw problemen met het touchscreen: o.a. de startknop werkt niet, dus toestel werkt niet.
Hoewel de techniekers die langskomen steeds vriendelijk en behulpzaam zijn, zijn we niet tevreden over de kwaliteit van de droogkast: dit verwacht je zeker niet van zo'n duur Miele-toestel.
Los van bovenstaande problematiek blijft het touchscreen soms haperen, en krijgen we héél vaak de melding 'sokkelfilter reinigen', ook als deze schoon is! Dan werkt de droogkast niet, moet je de filter opnieuw spoelen onder de kraan en wachten tot hij droog is. Bovendien is de was doorgaans nooit zo droog als bij mijn vorige toestellen.
Absoluut niet tevreden dus over de Miele TWJ 660 WP, helaas. Voor ons volgende keer een basic en eenvoudig toestel zonder touchscreen. Ik ben trouwens benieuwd naar wie daadwerkelijk gebruik maakt van het 'bijgeleverd' snufje 'bediening van je droogkast op afstand via smartphone'...: hier toch nog geen kabouters gespot die de was overladen van wasmachine naar droogkast, laat staan dat deze de was juist zouden sorteren...