Een probleem met je Fitbit?

Je voelt je fit en volgt je lichaamsbeweging op met je elektronische Fitbit-coach? Geweldig! Ondervind je een klein probleem waardoor je Fitbit niet naar behoren werkt? Geen paniek, Vanden Borre helpt je een oplossing te vinden.

Hoe stel ik mijn Fitbit correct in?

  • Om gebruik te maken van alle Fitbit-functies, is het essentieel om een online Fitbit-account aan te maken. Neem de tijd om je gegevens juist in te voeren, zo krijg je de meest nauwkeurige analyse van je dagelijkse activiteit.
  • Download vervolgens de Fitbit-app die beschikbaar is in de App Store, Play Store en Microsoft Store, vanaf je smartphone, computer of tablet. Volg dan de instructies.
  • Op welk apparaat kan ik mijn Fitbit aansluiten? De nieuwste Fitbit-apparaten kunnen worden aangesloten op de meeste Android- en iOS-telefoons en -tablets, met uitzondering van enkele modellen. Je kan ook verbinding maken op een pc met het Fitbit Connect programma.
  • Sluit je apparaat ten slotte aan op de lader en verbind het via de app met je account. Zodra het apparaat is ingesteld, worden je gegevens automatisch gesynchroniseerd.

Waarom synchroniseert mijn Fitbit-apparaat niet?

  • Controleer of je toestel is verbonden via bluetooth en wifi. Als dat niet het geval is, desactiveer deze opties dan in de instellingen van je telefoon en start opnieuw op. Controleer indien nodig ook de verbinding van je wifibox met een ander apparaat.
  • Controleer of je alle updates hebt uitgevoerd. Zo niet, voer dan de update uit.
  • Controleer of je toestel niet synchroniseert met een andere telefoon (desactiveer in dit geval de bluetooth van de telefoon) of dat je telefoon geen verbinding maakt met een andere account (verwijder in dit geval de andere accounts).

Waarom laadt de batterij van mijn Fitbit-apparaat niet op?

  • Er zijn verschillende oorzaken mogelijk: als er stof of water op de laadcontactpunten is gekomen, maak je ze schoon met een wattenstaafje. Gebruik altijd de oplaadkabel die bij het apparaat is geleverd en gebruik als deze beschadigd is een andere UL-gecertificeerde oplader. De oplaadtijd moet ten minste 30 minuten bedragen.
  • Hoe laad ik mijn Fitbit apparaat op? Sluit de bijgeleverde oplaadkabel van je Fitbit-apparaat aan op een UL-gecertificeerde USB-wandlader of USB-poort op je computer. Steek het andere uiteinde van de kabel in je toestel. Het kan tussen 1 en 2 uur duren om op te laden tot 100%.

Hoe krijg ik de meldingen van mijn telefoon op mijn Fitbit-apparaat?

Blijf op de hoogte van berichten, oproepen en afspraken door je meldingen op je Fitbit-app in te stellen en je telefoon in de buurt te houden. Als je geen meldingen ontvangt, controleer dan je verbindingsstatus en start de app of je telefoon opnieuw op indien nodig.

Goed om te weten over je Fitbit-horloge of activiteitstracker

Hoe start ik mijn Fitbit-apparaat opnieuw op?
Deze actie is aangewezen wanneer synchronisatie niet mogelijk is, geen enkele knop nog reageert of meldingen niet worden weergegeven. Laad je Fitbit-apparaat op en afhankelijk van het type apparaat moet je de startknop ingedrukt houden of erop tikken.

Hoe wis ik mijn Fitbit-apparaat?
Vanuit je account kan je instellingen, persoonlijke gegevens en opgeslagen apparaten wissen. Dit is aan te raden als je je toestel aan iemand anders geeft of het terugbrengt naar een winkel.

Mijn Fitbit-armband is defect. Wat moet ik doen?
Indien je vaststelt dat je polsbandje niet meer opstart of oplaadt, nodigen wij je uit om het naar je favoriete Vanden Borre winkel te brengen om samen met een van onze experts een oplossing te zoeken. Als je polsband beschadigd is, nodigen wij je uit om in te loggen op https://myhelp.fitbit.com/s/garantie op je smartphone om een claim in te dienen bij Fitbit. Het duurt minder dan 5 minuten. Je krijgt binnen 5-10 werkdagen een vervangende bandje thuisgestuurd.

Kan ik je helpen?
E-mail ons
Neem contact met ons op

Nog karakters