Problemen met je Senseo? Onze oplossingen

Is je Senseo-koffie niet warm genoeg? Heb je geen schuim op je koffie? Krijg je het deksel van het toestel niet meer open? Hieronder vind je de oplossingen voor eventuele problemen met je Senseo.

Mijn koffie is niet warm genoeg

Wist je dat je koffie minder warm is als je het Senseo-apparaat voor de allereerste keer gebruikt? En dat je eerste kopje altijd iets minder warm is dan de volgende kopjes? Onze tips:

  • Verwarm je kopjes vooraf met heet of warm water.
  • Gebruik dunne kopjes.
  • Reinig de padhouder elke week. Hou hem onder stromend water, gebruik een borsteltje of plaats hem in de vaatwasser.
  • Ontkalk je Senseo-toestel om de 3 maanden. (Ontdek hoe je dat doet.)
 

Er is geen schuim op mijn koffie

  • Zijn de padhouder en de koffietuit volledig proper? Want daar wordt de schuimlaag geproduceerd. Maak ze regelmatig schoon met een beetje afwasmiddel of stop ze in de vaatwasser.
  • Zit de koffiepad correct in de padhouder? Als je de koffiepad schuin of verkeerd erin legt, stroomt het water langs de rand van de pad in plaats van door de koffie. Resultaat: geen schuim.
  • Heb je 2 pads gebruikt voor 2 koppen koffie? Als je maar 1 pad gebruikt, heb je niet genoeg schuim voor 2 kopjes. 
Wil je nog meer schuim? Koop een extra melkopschuimer voor verrassend luchtig schuim voor bijvoorbeeld cappuccino’s of latte macchiato’s.

Het deksel gaat niet open

Waarschijnlijk werd het toestel vacuüm getrokken omdat de padhouder verstopt is. De oplossing:

  • Schakel het Senseo-toestel uit en zet het klepje van het deksel omhoog. Wacht 24 uur en probeer het deksel opnieuw te openen.
  • Maak de padhouder grondig schoon. Het zeefje in het midden moet licht doorlaten.

Er is geen of weinig koffie in mijn kopje

Test het toestel zonder padhouder en zonder koffiepad. Indien het niveau in het kopje ok is, dan is er een verstopping in de padhouder. Is het niveau niet in orde? Plaats een koffiepad in de padhouder en voer het ontkalkingsprogramma uit volgens de voorschriften van de handleiding. Bekijk ook onze tips om je Senseo te ontkalken.

Het indicatielampje knippert

Dit betekent dat je het waterreservoir moet bijvullen. Blijft het lampje daarna nog knipperen? 

  • Dan is de vlotter in het reservoir misschien geblokkeerd. Maak het reservoir schoon met Senseo-antikalkmiddel. Of gebruik water en azijn, maar spoel het uit zonder dat deze watermengeling in het toestel komt, anders kan het beschadigd raken.
  • De magneet in de watertank kan vastzitten. Schud enkele keren met de tank tot de magneet loskomt.

 Is je probleem nog niet opgelost? Of heb je een ander probleem met je Senseo? Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

 

Kan ik je helpen?
Chat
E-mail ons
Neem contact met ons op

Nog karakters