Algemene voorwaarden van het Multimedia Service Pack
Deze algemene voorwaarden zijn een integraal onderdeel van je contract Multimedia Service Pack, afgesloten met
Fnac Vanden Borre nv
Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw
BTW BE 0412.723.419 - RPR Brussel
Tel.: 02 334 00 00
Het Multimedia Service Pack is uitsluitend bedoeld voor particuliere klanten voor persoonlijk gebruik binnen het gezin. Het is niet bestemd voor professionele klanten, noch voor commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten het gezin).
1. Beschrijving van het Multimedia Service Pack
Het Multimedia Service Pack is een geheel van uitgebreide diensten voor multimediatoestellen: pc’s, laptops, Macs, tablets en smartphones (hierna ‘multimediatoestellen’ genoemd). Het is in verschillende samenstellingen beschikbaar.
2. Multimedia Service Pack Start
Het Multimedia Service Pack Start is samengesteld uit de volgende diensten:
Met deze dienst bescherm je met één beveiligingsprogramma tot 10 multimediatoestellen en je persoonlijke gegevens tegen kwaadaardige programma’s en online bedreigingen. Voor deze dienst werkt Vanden Borre samen met F-Secure. De eindgebruikers dienen de licentievoorwaarden te aanvaarden bij installatie van de beveiligingssoftware.
Deze beveiligingsoplossing kan geïnstalleerd worden op de volgende besturingssystemen:
Windows-pc, MAC, Android en iOS
Met deze dienst kun je gedurende de volledige duur van je abonnement, de Multimedia Helpdesk bellen voor telefonische hulp in geval van vragen of problemen bij de installatie en het gebruik van je multimediatoestellen en hun randapparatuur, gekocht bij Vanden Borre.
Deze dienst is bereikbaar via het nummer 02 334 00 00 op maandag tot vrijdag van 8 u. tot 18 u. en op zaterdag van 9 u. tot 18 u. (normaal telefoontarief).
In bepaalde gevallen kan de helpdesk-medewerker je beter helpen door de controle over je toestel vanop afstand over te nemen. Dit gebeurt enkel na jouw uitdrukkelijke akkoord.
Met deze dienst verzeker je tot 10 toestellen (smartphones, tablets, laptops en desktops) met slechts één paswoord. Dit paswoord geeft je toegang tot al je gebruikers-id’s, paswoorden en kredietkaartgegevens. Er worden unieke paswoorden gegenereerd. De paswoordgegevens worden op verschillende apparaten gesynchroniseerd zodat je er van op elke locatie en op gelijk welk moment bij kan.
3. Multimedia Service Pack Care
Het Multimedia Service Pack Care is samengesteld uit dezelfde onderdelen als het Multimedia Service Pack Start:
- My Security
- My Helpdesk
- My Key
aangevuld met:
Bij aankoop van een nieuw multimediatoestel kun je deze dienst toevoegen. Zo geniet je in geval van een herstelling onder waarborg voor dit toestel een premium service en dit tot 3 jaar na aankoop. (Bepaalde toestellen zijn uitgesloten van deze dienst. Vraag meer informatie aan de verkoper.)
- Je toestel wordt gratis bij je thuis of op het gewenste adres in België opgehaald en teruggebracht door een koerier.
- Je hersteldossier wordt binnen de 10 dagen afgehandeld. Deze periode start op de dag van afhaling van het defecte toestel. Ze eindigt op het ogenblik dat wij je een eerste keer contacteren voor de levering van het herstelde toestel of een eventuele andere oplossing.
- Je krijgt een vervangtoestel (laptop, tablet of smartphone) tijdens de herstelling van je multimediatoestel om bereikbaar te blijven.
- Zolang je Multimedia Service Pack-abonnement loopt en tot maximum 3 jaar na levering van je toestel wordt de wettelijke waarborg verlengd. Bij een eventuele vervanging of vergoeding van het toestel tijdens het derde jaar waarborg, wordt een afschrijving van 40% toegepast op de aankoopprijs van het toestel om rekening te houden met het gebruik dat je al van het toestel gehad hebt sinds de aankoop. Deze dienst kan pas uitgevoerd worden na telefonische diagnose door de Multimedia Helpdesk en is enkel van toepassing als de vastgestelde panne binnen de waarborg valt (zie onze algemene verkoopsvoorwaarden aan de achterkant van je aankoopfactuur).
Als tijdens de telefonische diagnose of tijdens de herstelling wordt vastgesteld dat de panne buiten de waarborg valt, vervalt de toepassing van de dienst My Care Services. Je wordt dan door onze medewerkers gecontacteerd voor de verdere afhandeling van het dossier.
Het Multimedia Service Pack doet geen afbreuk aan de wettelijke waarborg.
4. Opties
- Optie My Security (voor 10 extra toestellen)
Met deze dienst kun je de beveiligingssoftware op 10 extra multimediatoestellen binnen je gezin installeren. Deze optie kan mits een kleine meerkost toegevoegd worden aan een Multimedia Service Pack Start of Care met maandelijkse betaalformule.
- Optie My Care Services (voor 1 extra toestel)
Bij aankoop van een extra nieuw multimediatoestel kun je deze dienst toevoegen om in geval van een herstelling onder waarborg voor dit toestel van een premium service te genieten tot 3 jaar na aankoop. Deze optie kan mits een kleine meerkost toegevoegd worden aan een Multimedia Service Pack Care met maandelijkse betaalformule.
De opties kunnen niet toegevoegd worden aan een Multimedia Service Pack met prepaid betaalformule.
5. Betaalformules
Voor een Multimedia Service Pack Start zijn 2 betaalformules mogelijk: prepaid en maandelijks.
Voor een Multimedia Service Pack Care is enkel de maandelijkse betaalformule mogelijk.
- Prepaid: je betaalt het volledige jaarbedrag in de winkel.
- Maandelijks: je betaalt het eerste maandbedrag in de winkel.
Hierna wordt het maandelijks te betalen bedrag geïnd via domiciliëring. Voor de uitvoering van deze inning werkt Vanden Borre samen met Slimpay als betalingsdienstverlener.
Samen met het contract voor je Multimedia Service Pack teken je hiervoor een mandaat voor SEPA-domiciliëring. Hiermee geef je Slimpay de toelating om de maandelijkse betalingsopdracht voor dit Multimedia Service Pack elke eerste dag van de maand te debiteren van je bankrekening, en dit zolang het abonnement loopt.
Er wordt geen maandelijkse aankondiging van domiciliëring verzonden.
Wijzigingen aan de gegevens op het domiciliëringsmandaat dienen ons zo snel mogelijk meegedeeld te worden. Hiervoor vind je de nodige aanvraagformulieren op de ‘Multimedia Service Pack’-ruimte van je My Vanden Borre-account of neem je contact op met onze medewerkers op 02 334 00 00.
6. Ingebruikname van je abonnement
- Afsluiting van een contract voor een Multimedia Service Pack
Je kunt een contract voor een Multimedia Service Pack afsluiten in één van de Vanden Borre-winkels. Na de opmaak van het contract dient het abonnement nog geactiveerd te worden om je toe te laten gebruik te maken van de diensten van het Multimedia Service Pack.
- Activatie van het Multimedia Service Pack
Het contract en de daarbij horende diensten worden geactiveerd door de betaling in de winkel van de eerste periode (1 jaar of 1 maand) van het abonnement. De datum van activatie is de startdatum van je abonnement.
- Installatie van diensten van het Multimedia Service Pack
Na activering van het abonnement:
- worden de diensten van je Multimedia Service Pack beschikbaar voor gebruik
- krijg je toegang tot de ‘Multimedia Service Pack’-ruimte waarop je alle informatie over je abonnement kunt terugvinden en wijzigingen aan je abonnement kunt aanvragen. Hiervoor meld je je aan op je My Vanden Borre-account (www.vandenborre.be/nl/myvdb).
Opgelet: de My Security-beveiligingssoftware moet je zelf nog installeren op de toestellen die je wenst te beschermen. In de ‘Multimedia Service Pack’-ruimte ga je hiervoor naar de My Security-pagina. Laat je begeleiden door de installatiewizard voor elk toestel waarop je de software wil installeren.
7. Duur van een abonnement
De duur van een abonnement is verschillend naargelang de betaalformule:
- Prepaid
- Het abonnement loopt gedurende 1 jaar vanaf de dag van activatie.
- Op het einde van de vooraf betaalde periode (1 jaar) kun je het abonnement hernieuwen.
- Wenst je niet te hernieuwen? Dan stopt het abonnement automatisch na 1 jaar.
- Maandabonnement
- Het abonnement wordt van maand tot maand automatisch verlengd en dit voor een onbepaalde duur.
- Het kan maandelijks stopgezet worden, mits inachtneming van de hierna vermelde formaliteiten.
8. Stopzetten van een abonnement
- Je beslist je maandabonnement of een optie stop te zetten
Een vraag tot stopzetting van een maandabonnement of een optie dient schriftelijk te gebeuren. Hiervoor maak je bij voorkeur gebruik van het hiervoor voorziene elektronische formulier op de ‘Multimedia Service Pack’-ruimte van je My Vanden Borre-account. Je kunt ook een e-mail sturen naar service@vandenborre.be of een brief naar Vanden Borre, Multimedia Service Pack, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw. In de e-mail of brief dien je duidelijk het abonnementsnummer te vermelden.
Wij dienen je vraag ten laatste 20 dagen voor je debiteringsdatum te ontvangen om de stopzetting nog te kunnen uitvoeren op het einde van de lopende periode. Als wij je vraag later ontvangen, zal via je domiciliëring nog een betalingsopdracht uitgevoerd worden voor een bijkomende maand. Je abonnement wordt dan stopgezet op de einddatum van deze periode.
De einddatum van je abonnement wordt steeds via e-mail bevestigd.
Je betalingsverplichting blijft gelden tot de effectieve einddatum van je Multimedia Service Pack.
- Vanden Borre beslist je maandabonnement of een optie stop te zetten
Vanden Borre behoudt zich het recht voor om je abonnement onmiddellijk stop te zetten:
- in geval van niet-betalen van de maandelijks te betalen bedragen
- in geval van misbruik of gebruik in strijd met de voorwaarden van de diensten of de software
De achterstallige bedragen blijven verschuldigd.
Vanden Borre kan eveneens het abonnement of een optie op een gegeven moment stopzetten. In dat geval wordt, behoudens overmacht, een opzegtermijn van ten minste 1 maand nageleefd. De eventueel door jou betaalde bedragen die betrekking hebben op de periode na de door ons betekende einddatum, worden terugbetaald.
- Gevolgen van stopzetting van een abonnement of een optie
Vanaf de dag na de einddatum van je abonnement, kun je geen gebruik meer maken van de diensten van je Multimedia Service Pack.
Opgelet: de beveiligingssoftware blijft geïnstalleerd op je toestellen maar je ontvangt geen updates meer. Zonder updates raakt de software snel verouderd. Je toestellen worden dus niet meer optimaal beveiligd.
9. Verantwoordelijkheden
- Verantwoordelijkheden van de klant
Door je te abonneren op een Multimedia Service Pack verbind je je ertoe om:
- de prijs van het Multimedia Service Pack te betalen, volgens de door jou gekozen betaalformule
- ons correct te informeren over je gegevens en wijzigingen hieraan, in het bijzonder de gegevens die nodig zijn voor de maandelijkse betaling van je abonnement
- de diensten van het Multimedia Service Pack te gebruiken als een goede huisvader, in overeenstemming met alle wetten en regels
- bij het installeren en gebruiken van de beveiligingssoftware de licentieovereenkomst van onze partner My Security te aanvaarden en na te leven
- de diensten van het Multimedia Service Pack alleen te gebruiken voor persoonlijk gebruik binnen het gezin. Elk commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten het gezin) is uitgesloten.
Het nakomen van deze verplichtingen is de voorwaarde voor de levering van de diensten van het Multimedia Service Pack door Vanden Borre.
Daarnaast raden wij je aan, als voorzorgmaatregel tegen eventueel defect van je toestel, op regelmatige tijdstippen back-ups te maken van de softwareprogramma’s, data en andere informatie die je op je multimediatoestel kunt opslaan. Je dient in elk geval een back-up te maken vóór je je toestel in herstelling geeft om gegevensverlies te vermijden.
- Verantwoordelijkheden van Vanden Borre
- Vanden Borre verbindt er zich toe om de hiervoor beschreven diensten van het Multimedia Service Pack te leveren.
- De dienst My Security wordt geleverd in samenwerking met My Security, één van de wereldleiders in beveiligingssoftware. Ondanks alle voorzorgen, kan geen volledige en absolute bescherming gegarandeerd worden tegen alle virussen en andere online bedreigingen.
- Vanden Borre noch My Security kunnen verantwoordelijk gehouden worden voor verlies van bestanden, data of software, bij voorbeeld ten gevolge van een panne of een virus, noch voor schade veroorzaakt door illegaal verkregen software, alsook voor schade resulterend uit wijziging van programma’s of gegevensinstellingen of een defect in andere software dan de My Security-beveiligingssoftware.
10. Prijzen
De prijs hangt af van het door jou gekozen Multimedia Service Pack en eventueel toegevoegde opties.
De prijs bij aanvang van het abonnement staat vermeld in je contract. Telkens je opties toevoegt of stopzet, verandert het maandelijks te betalen bedrag. Je vindt een duidelijk overzicht in je Multimedia Service Pack-ruimte.
Prijswijzigingen zijn steeds mogelijk, zie ook verder bij ‘Wijzigingen aan het contract’.
De prijs is verschuldigd ongeacht het gebruik dat je maakt van de diensten van het Multimedia Service Pack en is niet terugbetaalbaar.
11. Wijzigingen aan het contract
Vanden Borre kan steeds wijzigingen aanbrengen aan de voorwaarden van het contract, de inhoud van de diensten of de prijs van een Multimedia Service Pack of optie.
Je wordt hiervan op de hoogte gebracht via het meest geschikte communicatiemiddel en dit minstens 1 maand voor de inwerkingtreding van de wijziging.
Als je niet akkoord gaat met de aangekondigde wijziging, kun je je abonnement eenvoudig stopzetten zoals hierboven beschreven.
12. Persoonlijke gegevens
De persoonsgegevens verkregen in het kader van dit abonnement worden opgenomen in de bestanden van Fnac Vanden Borre nv, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
Wij verbinden ons ertoe deze gegevens uitsluitend te gebruiken voor het beheer van de dienst na verkoop en om je informatie op te sturen. Je kunt je gegevens opvragen en verbeteren en je kunt weigeren dat wij je gegevens gebruiken om je informatie te sturen. Het volstaat dat schriftelijk aan te vragen via Fnac Vanden Borre nv, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw of via privacy@vandenborre.be (wet van 8 december 1992).
Je persoonlijke gegevens zullen naar Slimpay, optredend als betalingsdienstverlener voor Vanden Borre, doorgestuurd worden, en zullen gebruikt kunnen worden voor het beheer van de betaling van je abonnement per domiciliëring.
13. Privacy van My Security
Vanden Borre My Security is een beveiligingsoplossing om computers, tablets en smartphones te beschermen. Ze is gebaseerd op My Security. In My Vanden Borre vind je een beheerportaal waarmee je de licenties van je toestellen en je gezinsleden vlotter beheert.
Vanden Borre My Security en privacy samengevat:
- We vragen je naam, e-mailadres en telefoonnummer.
- We verzamelen anonieme veiligheidsdata om je toestel te beschermen.
- Niet jij, maar je apparaat en onze service zijn de focus van de gegevensverzameling.
- Het portaal voorziet in beperkte zichtbaarheid voor degenen die hetzelfde abonnement delen.
- De My Security-app verzamelt informatie over jouw geïnstalleerde applicaties om een virusscan uit te voeren, maar ook om het gebruik van de functies voor ouderlijk toezicht mogelijk te maken.
Vanden Borre My Security is gebaseerd op het privacybeleid van F-Secure Total.
14. Toepasselijk recht
Het Belgisch recht is van toepassing op het Multimedia Service Pack-contract. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
15. Verdere vragen
Heb je nog vragen over het Multimedia Service Pack?
- Consulteer de Help-pagina’s van de ‘Multimedia Service Pack’-ruimte van je My Vanden Borre-account.
- Stuur een e-mail naar service@vandenborre.be.
- Neem contact op met onze medewerkers via 02 334 00 00.
Consumentendienst
Als je, ondanks al onze inspanningen, toch niet tevreden bent over de diensten kun je contact opnemen met onze consumentendienst via consumer@vandenborre.be of 02 334 00 00.