Algemene voorwaarden van Vanden Borre Life
DEFINITIES
“Abonnee”: duidt de meerderjarige natuurlijke persoon aan die het Abonnement heeft onderschreven.
“Abonnement”: duidt de voorwaarden aan waaronder de Abonnee intekent op de Dienst en de Dienst gebruikt.
“Interventieadres”: duidt het adres aan waarop de interventies zullen worden uitgevoerd. Dit adres wordt aangegeven in het door de Abonnee ondertekende contract.
“Onherstelbaarheid”: geval van onbeschikbaarheid van de nodige onderdelen of geval waarin de totaalprijs van de herstelling (aan het tarief buiten garantie van Vanden Borre) hoger is dan de prijs van een gelijkwaardig nieuw product.
“Materiële panne”: duidt een slechte werking van het In Aanmerking Komend Product aan die veroorzaakt wordt door een elektrisch, elektronisch, elektromechanisch of mechanisch verschijnsel binnenin het product en die niet het resultaat is van een niet-conform gebruik van het Product of van een externe oorzaak. In deze Algemene Voorwaarden van de Dienst wordt de Materiële Panne zonder onderscheid aangeduid door de termen “Materiële Panne” of “Panne”.
“Herstelbaarheidsperiode”: duidt de periode aan tijdens dewelke de werkuren en de kosten van onderdelen, alsook de verplaatsingskosten gedekt worden door het Abonnement in geval van Materiële Panne. Deze periode start na het verstrijken van 60 (zestig) dagen vanaf het afsluiten van het abonnement. De duur wordt gepreciseerd in het door de Abonnee ondertekende contract.
“In Aanmerking Komend Product” of “Product”: Product dat kan gebruik maken van de Dienst Vanden Borre Life. De lijst van In Aanmerking Komende Producten wordt opgenomen in het door de Abonnee ondertekende contract.
“Dienst(en)”: duidt de prestaties aan waarop de Abonnee recht heeft in het kader van zijn Vanden Borre Life Abonnement.
VANDEN BORRE LIFE: HET AANBOD
Wat is Vanden Borre Life?
Vanden Borre Life is een commerciële garantie en een herstelservice die door Vanden Borre wordt aangeboden onder de vorm van een abonnement. Hiermee kan je gebruik maken van onze hersteldienst op afstand of op het Interventieadres, met de bedoeling de levensduur van jouw Producten te verlengen. Deze dienst is van toepassing tijdens de duur van het Abonnement op al jouw bestaande en toekomstige In Aanmerking Komende Producten, ongeacht de plaats waar ze zijn aangekocht en hun aantal.
Met een Vanden Borre Life Abonnement heb je recht op de volgende service:
• Wanneer een In Aanmerking Komend Product dat is aangekocht bij Vanden Borre in panne valt tijdens zijn Herstelbaarheidsperiode, zal Vanden Borre de herstelling volledig gratis uitvoeren. Er worden dus geen kosten aangerekend voor de nodige verplaatsingen, diagnose per telefoon of op het Interventieadres, onderdelen en werkuren. Als het In Aanmerking Komend Product dat is aangekocht bij Vanden Borre niet door Vanden Borre hersteld kan worden tijdens de Herstelbaarheidsperiode, biedt Vanden Borre Life eveneens de mogelijkheid om je een tegoedbon toe te kennen voor het bedrag van de aankoopprijs van het Product (kortingen afgetrokken).
• Wanneer een In Aanmerking Komend Product dat niet is aangekocht bij Vanden Borre in panne valt tijdens zijn Herstelbaarheidsperiode, wordt telkens een forfait toegepast bij de eerste interventie op het Interventieadres. De forfaitaire prijs bedraagt steeds € 79 en dien je te betalen tijdens deze interventie. Wanneer bij afsluiting van het dossier van deze eerste interventie blijkt dat het Product niet kan worden hersteld, krijg je dit bedrag vergoed onder de vorm van een waardebon. Deze waardebon wordt uitgeschreven na het bezoek van de technieker. In alle andere gevallen blijft dit bedrag verschuldigd. Echter, in geval van een nieuwe panne tijdens de Herstelbaarheidsperiode aan hetzelfde Product, worden geen kosten voor verplaatsing, onderdelen en werkuren aangerekend in het kader van jouw Abonnement.
Welke impact heeft Vanden Borre Life op de wettelijke garantie?
Het Abonnement heeft geen gevolgen voor de rechten die de klant geniet op grond van de wettelijke garantie. Wanneer je het Product niet bij Vanden Borre hebt aangekocht, herinneren wij je eraan dat Vanden Borre niet instaat voor de wettelijke garantie. Je moet contact opnemen met de verkoper van het Product voor de toepassing van de wettelijke garantie.
Wie kan een Vanden Borre Life Abonnement afsluiten?
De Dienst is enkel voorbehouden voor particuliere klanten die woonachtig zijn in België, voor een persoonlijk gebruik binnen het gezin. Ze is niet bestemd voor professionele klanten, noch voor commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten de familiekring). Je moet beschikken over een bankrekening bij een Belgische instelling die gevestigd is op het Belgisch grondgebied. Je moet tevens een My Vanden Borre account hebben. Als je geen account hebt zal er automatisch een account aangemaakt worden bij de inschrijving.
Hoe kan ik de Herstelbaarheidsperiode van mijn Product kennen?
De Herstelbaarheidsperiode wordt aangegeven in jouw contract.
Hoe kan ik Vanden Borre Life in werking stellen?
Indien je een panne aan één van jouw In Aanmerking Komende Producten vaststelt, kan je telefonisch contact opnemen met onze dienst naverkoop . Indien nodig, bijvoorbeeld wanneer het defect niet vanop afstand kan worden opgelost, voorziet Vanden Borre de interventie van een technieker.
Bezoek van de technieker
De technieker komt enkel tussen op het Interventieadres en enkel voor In Aanmerking Komende Producten.
Als je jouw Product niet bij Vanden Borre hebt aangekocht zal de technieker bij de eerste interventie vragen om de aankoopfactuur te tonen. Als het gaat om een In Aanmerking Komend Product door de Herstelbaarheidsperiode betaal je een forfaitaire prijs van € 79 voor de eerste interventie van de technieker op dit Product. Als het geen In Aanmerking Komend Product is, zijn de tarieven van toepassing van onze dienst na verkoop en van onze Algemene Herstellingsvoorwaarden.
Voor Vanden Borre-producten zijn er geen extra kosten.
Tijdens de Herstelbaarheidsperiode en in geval van Materiële Panne worden er verder geen kosten aangerekend voor verplaatsing, diagnose, werkuren of onderdelen die nodig zijn voor de herstelling van de Panne.
Na de Herstelbaarheidsperiode en/of als het niet gaat om een Materiële Panne gelden de tarieven van onze dienst naverkoop en onze Algemene Herstellingsvoorwaarden.
Na elk bezoek van de technieker wordt een interventieverslag toegestuurd.
Toekenning van tegoedbonnen
Enkel met betrekking tot de In Aanmerking Komende Producten die bij Vanden Borre zijn aangekocht, verbindt Vanden Borre er zich toe, als de slechte werking wordt veroorzaakt door een Materiële Panne die optreedt tijdens de Herstelbaarheidsperiode en als geen enkele oplossing is gevonden om het probleem op te lossen, om een tegoedbon uit te geven voor hetzelfde bedrag als de aankoopprijs van het Product (kortingen afgetrokken). De tegoedbon zal worden uitgegeven na het bezoek van de technieker. De tegoedbon is 12 (twaalf) maanden geldig en is in één of meerdere keren te gebruiken in alle winkels van Vanden Borre België en op onze online webshop vandenborre.be (exclusief Marketplace).
Wat zijn de uitsluitingen?
Vanden Borre Life komt niet tussen bij:
• In Aanmerking Komende Producten die het voorwerp uitmaken van professioneel, commercieel en/of collectief gebruik;
• In Aanmerking Komende Producten die al meer dan 90 dagen geleden in panne zijn gevallen op het moment van het onderschrijven van het abonnement;
• In Aanmerking Komende Producten die in panne zijn gevallen vóór het onderschrijven van het Abonnement en die het voorwerp hebben uitgemaakt van een prijsopgave voor herstelling die door de klant is geweigerd of die niet-herstelbaar zijn verklaard.
Tijdens de Herstelbaarheidsperiode worden onderdelen en werkuren aangerekend wanneer de panne het gevolg is:
• van een oorzaak die los staat van het Product (bijvoorbeeld een ongeval, een schok, een blikseminslag, enz.);
• van een gebruik, een installatie of een aansluiting die niet conform is met de specificaties of voorschriften van de constructeur, van een gebruik dat schadelijk is voor de goede bewaring van het Product, van het gebruik van ongepaste accessoires of verbruiksartikelen.
HET ABONNEMENT
Het sluiten van het Contract
De Abonnee zal Vanden Borre de nodige informatie verschaffen voor het onderschrijven van het abonnement, onder meer het e-mailadres dat gekoppeld is aan zijn My Vanden Borre account.
Wat is de duur van het Abonnement?
Het Abonnement is een contract van onbepaalde duur met een initiële looptijd van 12 maanden te rekenen vanaf de onderschrijving ervan. Na deze periode kan het contract op ieder moment, gemakkelijk en kosteloos worden opgezegd. Elke begonnen maand wordt als een volle maand beschouwd.
Wat is de prijs van het Abonnement?
De prijs van het Abonnement zal maandelijks worden geïnd en wordt aangegeven in jouw contract. Hij blijft onveranderd gedurende de initiële looptijd van 12 maanden.
De prijs kan nadien wijzigen, mits de Abonnee vooraf is geïnformeerd. Je hebt de mogelijkheid om het Abonnement op te zeggen als je deze prijsverhoging niet aanvaardt, door toepassing van de opzegprocedure.
Een In Aanmerking Komend Product dat niet is aangekocht bij Vanden Borre kan tijdens zijn Herstelbaarheidsperiode worden toegevoegd aan het abonnement mits betaling van een forfait van € 79 bij de eerste interventie op het Interventieadres.
Wijze van betaling
Het bedrag van het abonnement zal maandelijks worden geïnd via bankdomiciliëring of via kredietkaart.
Voor de inning van de betalingen werkt Vanden Borre samen met SlimPay SA, als betaaldienstverlener. Samen met het contract Vanden Borre Life onderteken je een SEPA-domiciliëringsmandaat. Door dit mandaat geef je SlimPay SA de toelating om het bedrag dat maandelijks moet worden betaald voor de dienst Vanden Borre Life te debiteren van jouw rekening, en dit voor de hele duur van het abonnement.
Wijziging van gegevens
Als Abonnee ben jij als enige verantwoordelijk voor de informatie die jij verschaft aan Vanden Borre. Je moet Vanden Borre onmiddellijk op de hoogte brengen van elke wijziging van de meegedeelde gegevens. Daartoe kan je een online verzoekformulier terugvinden in de Vanden Borre Life ruimte van jouw My Vanden Borre account. Je kan Vanden Borre ook contacteren op het nummer 02 334 00 00 .
Opzegging van het abonnement?
Door de Abonnee
Na de initiële periode van 12 maanden kan het abonnement op elk moment worden opgezegd. Elk verzoek tot opzegging van een maandabonnement moet schriftelijk gebeuren. Daarvoor gebruik je het daartoe voorziene online formulier in de Vanden Borre Life ruimte van jouw My Vanden Borre account. Je kan eveneens een e-mail sturen naar het e-mailadres service@vandenborre.be of een brief naar het postadres:
Vanden Borre Vanden Borre Life
Slesbroekstraat 101
1600 Sint-Pieters-Leeuw
In deze e-mail of brief moet je het nummer van jouw Abonnement duidelijk vermelden. Het verzoek moet uiterlijk 20 dagen voor de maandelijkse vervaldag van jouw Abonnement bij ons toekomen opdat dit zou kunnen worden stopgezet op het einde van de lopende periode. Na deze termijn is een bijkomende maand verschuldigd. In dat geval zal jouw Abonnement op het einde van die maand ten einde lopen.
De einddatum van het abonnement zal altijd per e-mail worden bevestigd.
De betalingsverplichtingen blijven van toepassing tot de effectieve einddatum van de Dienst.
Door Vanden Borre
Vanden Borre behoudt zich het recht voor het Abonnement zonder vooropzeg te beëindigen:
• in geval van niet-betaling van de verschuldigde maandelijkse bedragen,
• in geval van misbruik of gebruik in strijd met de voorwaarden van de dienst.
Achterstallige betalingen blijven verschuldigd.
Vanden Borre kan eveneens het Abonnement op een bepaald moment opzeggen. In dergelijke situatie (behalve in geval van overmacht) zal een vooropzeg van 1 maand worden gerespecteerd. De bedragen die je eventueel zou hebben gestort voor de periode na deze vooropzeg zullen worden terugbetaald.
Gevolg van de opzegging van een abonnement.
Vanaf de dag volgend op de einddatum van het Abonnement zal je geen beroep meer kunnen doen op de Dienst.
Kan ik een herroepingsrecht uitoefenen?
Indien het abonnement is onderschreven in de winkel geniet je geen herroepingsrecht.
Indien het abonnement is aangegaan per telefoon of via internet beschik je over een herroepingsrecht. Overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen beschikt je over een termijn van 14 dagen te rekenen vanaf de onderschrijving van het Abonnement om je herroepingsrecht uit te oefenen zonder redenen te moeten opgeven of een boete te moeten betalen. Om je herroepingsrecht uit te oefenen overeenkomstig de wettelijke bepalingen gebruik je bij voorkeur het daartoe voorziene online formulier, dat je terugvindt in de Vanden Borre Life ruimte van jouw My Vanden Borre account.
Je kan eveneens een e-mail sturen naar het e-mailadres service@vandenborre.be of een brief naar het postadres:
Vanden Borre Vanden Borre Life
Slesbroekstraat 101
1600 Sint-Pieters-Leeuw
Je kan ook contact opnemen met Vanden Borre op het nummer 02 334 00 00 vóór het einde van bovenvermelde termijn van 14 dagen.
Als je al een interventie hebt laten uitvoeren, dien je de kosten hiervan te vergoeden, tenzij zij gedekt zijn door de wettelijke of een commerciële garantie.
Kan ik mijn Abonnement overdragen?
Het Abonnement is een contract dat intuitu personae is afgesloten; je kan het dus niet geheel of gedeeltelijk, gratis of tegen vergoeding, overdragen.
Kan mijn Abonnement gewijzigd worden door Vanden Borre?
Vanden Borre behoudt zich het recht voor om de inhoud van de dienst te laten evolueren, evenals het bedrag van het Abonnement. In geval van een substantiële wijziging van het Abonnement door Vanden Borre zal je per e-mail op de hoogte worden gehouden, drie maanden vóór de toepassing van deze wijziging en zal je dan het Abonnementscontract kosteloos kunnen opzeggen. De resterende maandelijkse bedragen zijn dan niet verschuldigd. Bij gebrek aan opzegging, loopt het Abonnement verder aan de gewijzigde voorwaarden.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijkheden van de Abonnee
Bij het onderschrijven van het Abonnement verbind je je er als Abonnee toe om:
• de maandelijkse prijs van het Vanden Borre Life abonnement te betalen volgens de gekozen betalingsmethode,
• Vanden Borre correct op de hoogte te brengen van jouw contactgegevens, en van elke wijziging in die informatie; in het bijzonder de gegevens die nodig zijn voor de maandelijkse betaling van jouw Abonnement,
• de diensten van Vanden Borre Life als goede huisvader te gebruiken, in overeenstemming met alle wetten en reglementeringen,
• de diensten van Vanden Borre Life uitsluitend te gebruiken voor persoonlijk gebruik binnen de familiekring. Elk commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten de familiekring) is uitgesloten.
Naleving van deze verplichtingen geldt als voorwaarde voor de uitvoering van de Dienst door Vanden Borre.
Verantwoordelijkheden van Vanden Borre
Vanden Borre verbindt er zich toe de Dienst te verlenen zoals beschreven in dit contract.
JOUW PERSOONSGEGEVENS
De persoonsgegevens die worden verzameld in het kader van dit abonnement zullen worden geregistreerd in de bestanden van Fnac Vanden Borre NV, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw. Jouw gegevens zullen worden verwerkt door Fnac Vanden Borre om de dienst na verkoop te verzekeren, om je informatie te sturen en om onze communicatie te personaliseren. Je kan jouw gegevens raadplegen en wijzigen en je kan weigeren dat jouw gegevens worden gebruikt om je informatie te bezorgen. Daartoe kan je schriftelijk contact opnemen met onze DPO op het volgende adres: Fnac Vanden Borre NV, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw of per e-mail op het adres privacy@vandenborre.be (wet van 30 juli 2018). Onze vertrouwelijkheidsverklaring is beschikbaar in de winkel en op www.vandenborre.be/privacy.
De persoonsgegevens van de Abonnee worden doorgegeven aan SlimPay SA, die optreedt als betaaldienstverlener voor rekening van Vanden Borre en die ze zal kunnen gebruiken om de betaling van jouw abonnement via domiciliëring te laten verlopen.
TOEPASSELIJK RECHT
Het Belgische recht is van toepassing op het contract voor de Dienst Vanden Borre Life. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
DE KLANTENDIENST
Als je vragen hebt met betrekking tot de Dienst, kan je:
• de hulppagina’s in de Vanden Borre Life ruimte van jouw My Vanden Borre account raadplegen.
• een e-mail sturen naar het e-mailadres service@vandenborre.be.
• contact opnemen met Vanden Borre op het nummer 02 334 00 00.
Voor een eventuele klacht kan je contact opnemen met onze consumentendienst, per e-mail op het adres consumer@vandenborre.be of telefonisch op het nummer 02/334.00.01 .
Niet tevreden ondanks onze inspanningen? Dan kan je je richten tot de onafhankelijke diensten van de Ombudsman voor de Handel, www.ombudsmanvoordehandel.be. .