Menu
Deze voorwaarden zijn van toepassing op verkopen gesloten in de winkel. De voorwaarden voor internetverkopen vind je hier.
Bestellingen worden slechts aanvaard mits betaling van een minimum voorschot gelijk aan 30 % (50 % voor een speciale bestelling, zoals inbouwapparatuur, wisselstukken enz.) De klant zal zijn bestelling laten leveren binnen de 60 dagen nadat de goederen beschikbaar zijn (90 dagen voor inbouwtoestellen). Deze termijnen kunnen enkel verlengd worden mits volledige betaling van de bestelbon
TV’s en grote huishoudapparaten (koelkast, diepvriezer, wasmachine, droogkast, vaatwasser, kookfornuis, dampkap, ingebouwde oven en kookplaat) worden geleverd in België, aan de tarieven die beschikbaar zijn in de winkel. Indien voor de levering een ladderlift vereist is, dient dit bij de bestelling gemeld te worden en komen de kosten hiervan ten laste van de klant. Het in dienst stellen van de apparaten wordt gedaan op een aangepaste en reeds bestaande aansluiting op minder dan 1 meter van het toestel. Kosten voor het materieel nodig voor de aansluiting, worden steeds aangerekend. Ingeval er een bijkomende technische of esthetische tussenkomst nodig is, moet de koper voorafgaandelijk deze werken laten uitvoeren ofwel, indien mogelijk, ze tegen betaling door Vanden Borre laten uitvoeren. Op verzoek van de klant worden inbouwtoestellen geïnstalleerd, aan de tarieven die beschikbaar zijn in de winkel.
In geval van afwezigheid op de overeengekomen datum of klaarblijkelijk niet gegronde weigering van de levering door de klant, zullen de onkosten van een supplementaire verplaatsing in meer gefactureerd worden. Hetzelfde geldt indien de klant de afspraak minder dan 48 uur op voorhand afzegt. Indien Vanden Borre de afspraak minder dan 48 uur op voorhand afzegt, kan de klant aanspraak maken op een vergoeding van 35 €.
De betaling gebeurt contant bij de afhaling of de levering, met aftrek van het al betaalde voorschot, behalve in geval van kredietverschaffing door een door Vanden Borre erkende instelling. Bij gebrek aan betaling op het moment van de levering zullen de goederen teruggenomen worden en latere prestaties zullen aan de klant gefactureerd worden. Voor cash betalingen gelden wettelijke beperkingen.
Elke klacht betreffende zichtbare schade aan geleverde of meegenomen goederen dient schriftelijk geformuleerd te worden op de begeleidende documenten op het ogenblik van de levering of afhaling, en voor akkoord ondertekend te worden door een verantwoordelijke van Vanden Borre. Hetzelfde geldt voor onjuiste of onvolledige leveringen.
Schade veroorzaakt door onze leveraars moet genoteerd worden op de begeleidende documenten op het ogenblik van de levering.
In uitzonderlijke gevallen kan Vanden Borre de klant toelaten een bestelling te annuleren, voor zover de goederen nog niet zijn geleverd.
Daarvoor kan een vergoeding van 50 € aangerekend worden voor de administratie- en reservatiekosten. Indien Vanden Borre eenzijdig en onrechtmatig een bestelling annuleert, kan de klant aanspraak maken op een vergoeding van 50 €.
Wettelijke waarborg voor consumenten
Voor consumenten geldt de wettelijke waarborg van 2 jaar.
a) Deze waarborg dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de goederen. Zijn bijgevolg onder meer uitgesloten:
b) Het gebrek aan overeenstemming moet binnen 2 maanden na vaststelling worden gemeld.
c) De waarborg is enkel geldig als men een beroep doet op de dienst na verkoop van Vanden Borre. Als de klant rechtstreeks een beroep doet op de fabrikant, zijn de eventuele kosten te zijnen laste. In geval van tussenkomst door een niet door Vanden Borre aangewezen derde, vervalt de garantie.
d) De algemene herstellingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle herstellingen. Deze voorwaarden en beperkingen doen geen afbreuk aan de wettelijke bepalingen ter zake.
Door het afsluiten van de ‘Service Plus Garantie’ voor bepaalde toestellen, heeft de klant recht op 5 jaar garantie in België in geval van materiaal- en fabricagefouten volgens de voorwaarden bepaald in de garantie.
Indien tijdens de duur van het contract, het toestel technisch of economisch onherstelbaar zou verklaard worden door onze technische dienst, ontvangt de klant een aankoopbon, gelijk aan het factuurbedrag van zijn toestel, rekening houdend met volgende afschrijvingsschalen:
Deze garantie doet geen afbreuk aan de rechten die de klant put uit de wettelijke waarborg.
Voorwaarden geldig vanaf 1 februari 2023.
Herstellingsvoorwaarden en voorwaarden Service Plus Garantie beschikbaar in de winkel en op https://www.vandenborre.be.
Dienst na verkoop: tel. 02 334 00 00 – service@vandenborre.be.
Consumentendienst: tel. 02 334 00 01 – consumer@vandenborre.be.
Uw persoonsgegevens verzameld bij een aankoop in de winkel, worden verwerkt door Fnac Vanden Borre nv om de dienst naverkoop te verzekeren, om u informatie te sturen, om onze communicatie te personaliseren en om uw verwachtingen beter te leren kennen. Wij respecteren de privacywetgeving. Onze privacyverklaring is beschikbaar in onze winkels en op www.vandenborre.be/privacy. Voor meer informatie en om uw rechten uit te oefenen, kunt u onze Data Protection Officer contacteren op het adres Fnac Vanden Borre nv, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw of via email naar privacy@vandenborre.be.