Veelgestelde vragen

Vanden Borre maakt het je gemakkelijk met verschillende leveringswijzen.


Bekijk onze leveringswijzen en de leveringstermijnen in BelgiŽ.

Voor een forfaitair bedrag van 19 euro levert Vanden Borre grote huishoudapparaten* en tv-toestellen op een adres naar keuze in BelgiŽ. Kleine apparaten en accessoires verzenden we gratis via bpost. Ontdek al onze leveringsmethodes.


Onze partner-verkopers op de Marketplace van Vanden Borre kunnen je helaas niet dezelfde leveringsservice bieden. Je aankopen op de Marketplace worden los van Vanden Borre verwerkt en de verkopers leggen zelf hun leveringstarieven vast.


* De volgende toestellen behoren tot de categorie grote huishoudapparaten: koelkasten, diepvriezers, wasmachines, droogkasten, vaatwassers, inbouwovens, afzuigkappen, kookplaten, fornuizen, wijnkasten, inbouwmicrogolfovens, inbouwespressotoestellen en airconditioners.

Indien het product beschikbaar is in ons magazijn, kunnen we je het 's anderdaags al bezorgen. Voor elk product geven we een beschikbaarheidsdatum weer op onze website.


Meer info? Bekijk alle leveringswijzen

Bel ons Contact Center op het nummer 02 334 00 00. Als er nog 2 werkdagen zijn vůůr de voorziene leveringsdatum, dan kan de leveringsdatum nog gratis gewijzigd worden.


Zijn er minder dan 2 werkdagen voor de voorziene leveringsdatum en wil je die toch nog wijzigen? Dan kunnen we samen met jou een nieuwe leveringsafspraak vastleggen (kostprijs: EUR 39).

Inderdaad. De leveringsruimte moet wel bereikbaar zijn via een lift of een geschikte trap. Voor alle leveringen boven de 3de verdieping moet je als klant een ladderlift met een voldoende grote capaciteit voorzien.


Als je wil, voorzien we, tegen een forfaitaire vergoeding, een ladderlift tot op de 6de verdieping. Meer info? Bel ons op het nummer 02 334 00 00.


Wij leveren enkel overdag:

  • Kleine toestellen: levering van maandag tot en met zondag van 8 u. tot 18 u.
  • Grote toestellen: levering van maandag tot en met zaterdag van 7 u. tot 19 u.

Bekijk onze verschillende leveringswijzen


Vanden Borre levert alle toestellen (kleine en grote) in BelgiŽ van maandag tot en met zaterdag. Toestellen die we via Taxipost (Bpost) kunnen verzenden, leveren we zelfs op zondag

Meer info? Bekijk alle leveringsmethodes

Neen, Vanden Borre levert alleen in BelgiŽ.


Heb je dringend een klein elektrotoestel nodig? Bestel dan een product dat op voorraad is in een Vanden Borre-winkel in je buurt en kies voor een spoedlevering binnen de 2 u. (kostprijs: EUR 19).


Wil je weten of deze service beschikbaar is in jouw regio? Neem een kijkje op de productpagina van het toestel dat je wil bestellen en geef je postcode in bij 'Beschikbaarheid'. Als de dienst beschikbaar is, kan je voor deze leveringswijze kiezen.

Bij een levering aan huis kan je betalen met:

  • Cash (max. EUR 3000)
  • Bancontact/Mister Cash
  • Visa
  • Mastercard
  • Fnac Vanden Borre Mastercard
  • American Express
  • Elektronische ecocheques (enkel voor groot elektro en tv)


Bekijk hier al onze betaalmogelijkheden.


Let op, op het moment van een levering of herstelling mogen de bezorgers/techniekers aan huis geen Fnac Vanden Borre cadeaukaart als betaalmethode aanvaarden.

Natuurlijk! Neem je bestelbonnummer en je toegangssleutel erbij (je vindt ze allebei op je bestelbon). Ga naar je My Vanden Borre-account en klik op Mijn bestellingen. Het leveringsuur is zichtbaar vanaf 13 uur, de dag vůůr de levering. Heb je je toestel vandaag besteld en wil je het morgen laten leveren? In dat geval is het leveringsuur zichtbaar vanaf 21 uur.


Jazeker. Als je dit vooraf aangeeft bij je bestelling via de website of in de winkel, nemen onze specialisten je oude toestel gratis mee bij de levering van je nieuwe aankoop. Houd er wel rekening mee dat je oude toestel dan ongeveer dezelfde afmetingen moet hebben.


Heb je een klein toestel gekocht? Dan kan je je oude toestel gratis binnenbrengen in de winkel.

  • In een UPS/Kiala-afhaalpunt/postkantoor/PostPunt: je ontvangt een e-mail en/of sms zodra je pakje klaarligt.
  • In een pakketautomaat: je ontvangt een mail en/of sms met een QR-code en een 6-cijferige code. Geef deze code in op het scherm van de pakjesautomaat en het deurtje met je pakje gaat open.

De beschikbaarheid van je pakje hangt af van het afhaalpunt. Je pakje blijft 4 dagen beschikbaar in een pakjesautomaat, 14 dagen in een UPS/Kiala-afhaalpunt en 15 dagen in een postkantoor of postpunt.


Na deze periode wordt je pakje naar ons teruggestuurd. Onze webshop contacteert je om een nieuwe leveringsmethode te bepalen.

Geen enkel probleem: geef dit adres op als leveringsadres wanneer je je bestelling plaatst.


Contacteer ons meer dan 2 dagen voor de voorziene leveringsdatum op 02/334.00.00. Onze medewerkers zullen bekijken of een installatie mogelijk is op de voorziene datum.

Natuurlijk. Kies voor onze gratis dienst Click&Collect. Koop je toestel online en kies de winkel waar je het wil afhalen. Dit kan al na 30 min. of na enkele dagen. Zo ben je zeker dat je toestel voor jou gereserveerd wordt in de winkel. En je kan kiezen of je al dan niet een voorschot betaalt, naargelang het bedrag en de beschikbaarheid van je bestelling.


Een Click&Collect-bestelling zonder voorschot wordt 3 werkdagen voor jou gereserveerd, een bestelling met voorschot wordt 7 werkdagen voor jou gereserveerd.

Voor een bestelling in de winkel: bel naar ons Contact Center op het nummer 02 334 00 00.

Voor een bestelling online: stuur een mail naar webshop@vandenborre.be

Bestel je in de winkel? Vertel de verkoper dat je alle artikels in ťťn keer wilt ontvangen.


Bestel je online? Duid tijdens de bestelling aan dat je alle producten samen wilt ontvangen. Doe je dat niet? Dan worden de beschikbare artikels geleverd op de aangeduide datum. De andere producten worden later geleverd zodra ze op voorraad zijn.

Controleer eerst of de mail niet in je spam is beland. Is dat niet het geval? Contacteer de klantendienst van bpost op het nummer 02 278 55 55.


Jazeker. Je kan zowel online als in de winkel bij je bestelling aangeven welke datum en welk moment (overdag, in de voormiddag, in de namiddag) je voorkeur heeft. Voor artikelen die op bestelling worden gemaakt of die een speciale installatie vereisen, nemen we nog eens telefonisch contact op om een leveringsdatum vast te leggen.

Wordt je aankoop per post geleverd? Dan vind je een afwezigheidsbericht in de brievenbus met informatie over het postpunt waar je het pakket kan ophalen.


Wordt je aankoop via onze leveringsservice geleverd en is er niemand thuis op het afgesproken tijdstip? Dan betaal je 39 euro voor een tweede leveringspoging. Voor de bezorging van grote apparaten raden we je dan ook aan om de levering te plannen op een datum waarop je je apparaat op het aangegeven adres in ontvangst kan nemen.

Ja. Als je al geabonneerd bent op Vanden Borre Life, dan hoef je geen leveringskosten (19 euro) te betalen voor je bestelling. De korting wordt toegepast op je volledige bestelling - zowel online als in de winkel - bij elke aankoop van een groot huishoudapparaat en/of een tv van minstens 32 inch.

Jazeker. Bij de levering kunnen onze specialisten je toestel ook gratis aansluiten op een bestaande conforme installatie. Na aankomst pakken ze je toestel zorgvuldig uit, waarna ze het op een plaats naar keuze zetten en in gebruik stellen. Vervolgens geven ze je duidelijke instructies om optimaal gebruik te maken van je toestel. Wil je graag gebruikmaken van deze service? Vink dan het betreffende vakje aan wanneer je online je bestelling plaatst, of vraag ernaar in de winkel.


Opgelet: als onze specialisten extra materiaal nodig hebben voor de aansluiting, kunnen we de kosten voor dat materiaal in rekening brengen. Sommige categorieŽn van producten (dampkap, inbouwvaatwasser en inbouwoven) stellen we bovendien alleen voor een meerprijs in gebruik. Raadpleeg de productpagina van je toestel voor meer informatie, of vraag advies in de winkel.


Onze partner verkopers van de Vanden Borre Marketplace kunnen je deze service niet bieden. 

Plaats je een bestelling in de winkel? Vertel de verkoper dan zeker over je abonnement. Hij of zij zal het nodige doen om het bedrag van 19 euro in mindering te brengen op je bestelling. Plaats je een bestelling via de website? Vergeet niet in te loggen op je My Vanden Borre-account. De korting wordt vervolgens automatisch toegepast bij de betaalstap van je onlinebestelling.


Wil je bij je bestelling lid worden van Vanden Borre Life, om alsnog te profiteren van gratis levering? Vink dan nog voor je de bestelling bevestigt het betreffende vakje aan in je winkelmandje, of vraag advies in de winkel.

Neen. De leveringskosten gelden voor je volledige bestelling. Alleen als je de apparaten op verschillende dagen wil laten leveren, betaal je voor elke levering 19 euro.