Veelgestelde vragen

In de winkels aanvaarden we elektronische koopkrachtpremie via je Sodexo-, Monizze- en Edenred-kaart. En je kan de premie ook gebruiken bij een bestelling via Click&Collect die je in de winkel afhaalt en afrekent.


Meer info

Meld je aan in je My Vanden Borre-account en ga naar 'Mijn terugbetalingen'. Of vraag een terugbetaling aan via een formulier in één van onze winkels.

Heb je het toestel nog niet gekocht?

  • Aankoop in de winkel: neem een schriftelijk bewijs van de lagere prijs mee naar de winkel. Onze verkopers kijken de voorwaarden na en passen de prijs eventueel onmiddellijk aan.
  • Aankoop online: stuur een mail met een bewijs van de lagere prijs naar webshop@vandenborre.be. Onze medewerkers kijken de voorwaarden na en houden je op de hoogte.

2 jaar lang geniet je van een wettelijke waarborg. Je kan voor sommige toestellen 3 jaar garantie nemen en voor andere zelfs 5 jaar.

Ga naar je My Vanden Borre-account. Meld je aan en ga naar "Mijn herstellingen". Vraag een herstelling aan en volg de stappen. Heb je nog geen My Vanden Borre-account? Geen probleem, je kan er hier een aanmaken.


  • Aankopen online of telefonisch: vanaf de dag van de levering heb je 14 dagen tijd om ons te verwittigen dat je afstand wil doen van je aankoop. Bekijk hier de retourprocedure.
  • Aankopen in de winkel: als je je aankoop in een winkel gedaan hebt, kan je je toestel jammer genoeg niet terugbrengen. De bedenktermijn van 14 dagen is hier niet van toepassing.

Vraag een duplicaat van je factuur aan via info@vandenborre.be


Tip: maak een My Vanden Borre-account  aan. In de tab 'Mijn bestellingen' zijn je facturen en waarborgbewijzen altijd digitaal beschikbaar. Je aankopen worden via je e-mailadres automatisch geregistreerd in je account.


Deze service is niet beschikbaar op producten verkocht door partner verkopers via de Vanden Borre Marketplace.

Onze klantendienst behandelt je aanvraag zo snel mogelijk. Heb je na 3 weken nog geen nieuws? Neem contact op met de betreffende dienst via info@vandenborre.be.


Zodra wij het toestel ontvangen hebben, kan dit tussen 5 en 14 dagen duren, afhankelijk van de betaalmethode die je koos. Dit zijn de mogelijkheden:

  • Bancontact, overschrijving, ING Homepay, KBC/CBC Online, Belfius DirectNet: binnen de 14 dagen ontvang je het geld op je rekening.
  • PayPal, Maestro, Visa, MasterCard, American Express: van zodra je terugbetalingsaanvraag behandeld wordt. Let wel: bij kredietkaarten is het mogelijk dat de terugbetaling pas de volgende maand zichtbaar is op je maandelijkse afrekeningsfactuur.

Heb je het toestel online of telefonisch gekocht? Bel naar onze medewerkers van het Contact Center op het nummer 02/334.00.00 (dit geldt niet voor Vanden Borre Marketplace-producten).

Mits een kleine waarborg (afhankelijk van het toestel) en naargelang de beschikbaarheid krijg je een vervangtoestel tijdens de herstelperiode van je koelkast, diepvriezer, strijkijzer, gps, tv, stofzuiger, gsm of smartphone.


Heb je bij aankoop gekozen voor de Direct Replace Garantie, dan ontvang je, tot 3 jaar na aankoop, bij een defect of panne onmiddellijk een nieuw, identiek toestel. Is dit niet beschikbaar, dan krijg je een toestel met dezelfde waarde of een aankoopbon van hetzelfde bedrag als je oorspronkelijke toestel. Zo hoef je niet te wachten op de herstelling.

Voor een forfaitair bedrag van 19 euro levert Vanden Borre grote huishoudapparaten* en tv-toestellen op een adres naar keuze in België. Kleine apparaten en accessoires verzenden we gratis via bpost.


* De volgende toestellen behoren tot de categorie grote huishoudapparaten: koelkasten, diepvriezers, wasmachines, droogkasten, vaatwassers, inbouwovens, afzuigkappen, kookplaten, fornuizen, wijnkasten, inbouwmicrogolfovens, inbouwespressotoestellen en airconditioners.

Jazeker. Bij de levering kunnen onze specialisten je toestel ook gratis aansluiten op een bestaande conforme installatie. Na aankomst pakken ze je toestel zorgvuldig uit, waarna ze het op een plaats naar keuze zetten en in gebruik stellen. Vervolgens geven ze je duidelijke instructies om optimaal gebruik te maken van je toestel. Wil je graag gebruikmaken van deze service? Vink dan het betreffende vakje aan wanneer je online je bestelling plaatst, of vraag ernaar in de winkel.


Opgelet: als onze specialisten extra materiaal nodig hebben voor de aansluiting, kunnen we de kosten voor dat materiaal in rekening brengen. Sommige categorieën van producten (dampkap, inbouwvaatwasser en inbouwoven) stellen we bovendien alleen voor een meerprijs in gebruik. Raadpleeg de productpagina van je toestel voor meer informatie, of vraag advies in de winkel.