Veelgestelde vragen

Al onze winkels zijn open. Onze verkopers staan zoals altijd voor je klaar om je in alle veiligheid te verwelkomen.

Om je bezoekje op een veilige manier te laten verlopen, geven we je graag enkele eenvoudige regels mee:

  • Het is verplicht een mondmasker te dragen in winkels en winkelcentra.
  • Hou minstens 1,5 m afstand van andere klanten en onze verkopers. Wij voorzien markering op de vloer om je hierbij te helpen. Maar geen paniek: ook al houden we allemaal een beetje afstand van elkaar, we helpen je met evenveel plezier verder.
  • Het aantal mensen dat tegelijk in de winkel aanwezig mag zijn is beperkt: 1 klant per verkoper (behalve minderjarigen en personen die assistentie nodig hebben).
  • Betaal bij voorkeur elektronisch in plaats van met contant geld.
  • Was je handen vůůr en na je bezoek aan onze winkels. Een simpel maar efficiŽnt gebaar. Aan de ingang van onze winkels staat een dispenser met hydro-alcoholische gel.
  • Twee personen uit hetzelfde gezin mogen samen winkelen.
  • Beperk je bezoek tot maximaal 30 minuten.

Lees alles over onze maatregelen in verband met het coronavirus


Ja, sinds 2 augustus 2021 kan je bij Vanden Borre al je aankopen in onze winkels betalen met consumptiecheques van Sodexo, Edenred en Monizze, zowel met de papieren als de elektronische versie. Webwinkels mogen de cheques niet aanvaarden. De consumptiecheques zijn dus niet geldig voor online aankopen en ook niet als betaalmiddel bij de levering.


Let op: als je toestel goedkoper is dan de waarde van je consumptiecheques, kunnen we je niet terugbetalen in geld.

Goed nieuws: de oorspronkelijke geldigheidsdatum van 7 juni 2021 is aangepast en verlengd tot 31 december 2022.

Klik hier en vind een antwoord op al je vragen of bel ons op het nummer: 02/334.00.00.

Wij leveren je bestelling gratis op een adres naar keuze in BelgiŽ. {1}


De partner verkopers van Vanden Borre Marketplace kunnen je deze service niet bieden.

Meld je aan in je My Vanden Borre-account en ga naar 'Mijn terugbetalingen'. Of vraag een terugbetaling aan via een formulier in ťťn van onze winkels.



Heb je het toestel nog niet gekocht?

  • Aankoop in de winkel: neem een schriftelijk bewijs van de lagere prijs mee naar de winkel. Onze verkopers kijken de voorwaarden na en passen de prijs eventueel onmiddellijk aan.
  • Aankoop online: stuur een mail met een bewijs van de lagere prijs naar webshop@vandenborre.be. Onze medewerkers kijken de voorwaarden na en houden je op de hoogte.


Deze service kunnen we niet bieden op producten verkocht door partner verkopers via de Vanden Borre Marketplace.

2 jaar lang geniet je van een wettelijke waarborg. Je kan voor sommige toestellen kan je 3 jaar garantie nemen en voor andere zelfs 5 jaar.


Wil je weten over welke toestellen het gaat of gewoon ontdekken hoe het in elkaar zit? Lees het allemaal in Garantie 9 van onze Akte van Vertrouwen.


Meld je aan in je My Vanden Borre-account, ga naar mijn herstellingen en volg de stappen.



Deze service kunnen we niet bieden op producten verkocht door partner verkopers via de Vanden Borre Marketplace.

  • Aankopen online of telefonisch: vanaf de dag van de levering heb je 14 dagen tijd om ons te verwittigen dat je afstand wil doen van je aankoop. Bekijk hier de retourprocedure.


  • Aankopen in de winkel: als je je aankoop in een winkel gedaan hebt, kan je je toestel jammer genoeg niet terugbrengen. De bedenktermijn van 14 dagen is hier niet van toepassing.



Vraag een duplicaat van je factuur aan via info@vandenborre.be


Tip: maak een My Vanden Borre-account  aan. In de tab 'Mijn bestellingen' zijn je facturen en waarborgbewijzen altijd digitaal beschikbaar. Je aankopen worden via je e-mailadres automatisch geregistreerd in je account.


Deze service is niet beschikbaar op producten verkocht door partner verkopers via de Vanden Borre Marketplace.

Onze klantendienst behandelt je aanvraag zo snel mogelijk. Heb je na 3 weken nog geen nieuws? Neem contact op met de betreffende dienst via info@vandenborre.be.


Van zodra wij het toestel ontvangen hebben, kan dit tussen 5 en 14 dagen duren, afhankelijk van de betaalmethode die je koos. Dit zijn de mogelijkheden:


  • Bancontact, overschrijving, ING Homepay, KBC/CBC Online, Belfius DirectNet: binnen de 14 dagen ontvang je het geld op je rekening.
  • PayPal, Maestro, Visa, MasterCard, American Express: van zodra je terugbetalingsaanvraag behandeld wordt. Let wel: bij kredietkaarten is het mogelijk dat de terugbetaling pas de volgende maand zichtbaar is op je maandelijkse afrekeningsfactuur.


Heb je het toestel in de winkel gekocht? Vraag dan meer info in de winkel zelf.


Heb je het toestel online of telefonisch gekocht? Bel naar onze medewerkers van het Contact Center op het nummer 02/334.00.00 (dit geldt niet voor Vanden Borre Marketplace-producten).

Mits een kleine waarborg (afhankelijk van het toestel) en naargelang de beschikbaarheid krijg je een vervangtoestel tijdens de herstelperiode van je koelkast, diepvriezer, strijkijzer, gps, tv, stofzuiger, gsm of smartphone.


Heb je bij aankoop gekozen voor de Direct Replace Garantie, dan ontvang je, tot 3 jaar na aankoop, bij een defect of panne onmiddellijk een nieuw, identiek toestel. Is dit niet beschikbaar, dan krijg je een toestel met dezelfde waarde of een aankoopbon van hetzelfde bedrag als je oorspronkelijke toestel. Zo hoef je niet te wachten op de herstelling.